Friday, February 13, 2009

PILIH BULU

KALAU BN...


Waran tangkap Mohd. Osman Jailu

IPOH 10 Feb. – Mahkamah Majistret di sini hari ini mengeluarkan waran tangkap ke atas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu selepas beliau gagal hadir pada perbicaraan kes rasuah membabitkan projek bernilai RM180 juta di Seri Iskandar dekat sini.Waran itu dikeluarkan oleh Majistret Sharmila Abdul Samad.

Terdahulu, adik Mohd. Osman, Noriza, yang bertindak sebagai penjamin tertuduh, memberitahu mahkamah bahawa abangnya tidak dapat hadir kerana dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat masalah jantung.

Noriza bagaimanapun gagal mengemukakan sijil cuti sakit dari pihak hospital terbabit. ‘‘Belum dapat MC (sijil cuti sakit) sebab doktor masih membuat observation (pemerhatian),” jelas Noriza. - Utusan

Mohd. Osman tidak masuk HKL

KUALA LUMPUR 11 Feb. - Pengarah Hospital Kuala Lumpur (HKL), Datuk Dr. Zaininah Mohd. Zain hari ini menafikan bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Mohd. Osman Jailu telah dimasukkan ke hospital itu baru-baru ini.

"Dia tidak pernah dimasukkan ke HKL," katanya kepada Bernama ketika mengulas dakwaan adik Mohd. Osman, Norliza bahawa abangnya gagal hadir perbicaraan kes rasuahnya di Mahkamah Majistret di Ipoh semalam kerana dia dimasukkan ke HKL.- Utusan



KALAU PEMBANGKANG...


Waran tangkap Anwar

KUALA LUMPUR 15 Julai – Datuk Seri Anwar Ibrahim kini disenaraikan sebagai suspek dalam kes liwat yang melibatkan bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan dan waran tangkap telah dikeluarkan terhadapnya.“Jika gagal berbuat demikian, polis boleh ambil tindakan termasuk menahan beliau,” katanya.

Anwar yang sepatutnya hadir di IPK Kuala Lumpur pukul 2 petang semalam gagal berbuat demikian dengan alasan polis telah menakut-nakutkan ahli keluarganya ketika menyerahkan surat perintah mengikut Seksyen 111 Kanun Prosedur Jenayah. -Utusan

Anwar ditahan

KUALA LUMPUR 16 Julai – Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini ditahan polis untuk disiasat atas dakwaan meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Bekas Timbalan Perdana Menteri itu ditahan ketika berada di dalam kenderaannya di Bukit Segambut di sini, kira-kira 50 meter dari rumahnya, sejam lebih awal dari tempoh beliau sepatutnya menyerah diri ke IPK Kuala Lumpur sebelum pukul 2 petang ini.

Penahanannya melibatkan 15 pegawai dan anggota Unit Tindakan Khas dan sekurang-kurangnya 45 anggota polis biasa.-Utusan

1 comment:

  1. Kalau dah nak berpolitik suruh polis bertanding dalam pilihanraya.

    ReplyDelete