Friday, February 6, 2009

BN HAPRAK ROMPAK PERAK


Itulah yang Tuan Gurau dengar sewaktu bersarapan di Kampung Baru, Kuala Lumpur pagi tadi. Sekumpulan pelanggan yang sedang menikmati nasi lemak di warung Makwanjo rancak berbual mengulas kemelut politik di Perak. Salah seorang dari mereka berkata dengan nada gurau yang sinis bahawa BN haprak dah rompak Perak sambil disahut gelak tawa rakan-rakannya.

Tuan Gurau pun tumpang senyum. Telatah pengulas-pengulas politik kedai kopi sangat seronok didengari. Mereka bercakap daripada hati mereka sendiri. Mereka bukan jenis orang politik yang hidup berpura-pura. Mereka pengulas politik tempatan yang membawa suara rakyat marhaen. Walaupun ada yang kelihatan tidak bersetuju dengan pendapat sesama sendiri namun mereka tetap boleh duduk berbincang sambil minum kopi bersama.

Apa yang menarik perhatian Tuan Gurau ialah nada gurauan ahli politik kedai kopi tersebut. Mengapa mereka kata BN haprak? Mengapa mereka kata BN rompak Perak? Bagi Tuan Gurau ini bukan gurauan biasa. Ini adalah masej yang mereka baca dari apa yang dibuat oleh BN terhadap negeri Perak. Dan sekali lagi BN gagal membaca masej-masej yang telah di hantar oleh rakyat!

2 comments:

  1. BN bukan saja haprak tapi haram jadah!

    ReplyDelete
  2. Dia sibuk tubuh kerajaan. Tapi dia lupa kerajaan dia pun lemah dan boleh tumbang bila-bila masa...

    ReplyDelete